Sala Monsuar II: FotoMath

2.017
Espai iX
17/02/2017 fins 19/03/2017
L’EXPOSICIÓ ‘FOTOMATH’ POSA EN COMÚ LES MATEMÀTIQUES AMB LA PERCEPCIÓ DEL MÓN DE L’ÉSSER HUMÀ
 
La Sala Montsuar II de l’IEI acull a partir d’avui l’exposició ‘FotoMath’, que restarà oberta fins el 19 de març, una iniciativa de la Diputació de Lleida, l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI), i el Departament de Matemàtiques de la Universitat de Lleida (UdL)..

Aquest concurs va néixer amb l'objectiu de fer palesa la presència de les matemàtiques en la vida quotidiana, així com d'animar a la recerca, la creativitat i la divulgació d'aquesta ciència. L'èxit de les tres primeres edicions (2009, 2011 i 2013) va esperonar els organitzadors a convocar l’edició del 2015, un certament que es convoca amb caràcter biennal.

Els organitzadors aposten per aquest tipus de certamen –que posteriorment queda reflectit un una exposició com aquesta de caràcter itinerant- basant-se en els pensaments del científic irlandès, John D. Bernal que assegurava que més de la meitat del cervell humà es dedica al procés de veure i interpretar allò que un veu. Fer que un fenomen sigui visible és ampliar extraordinàriament la capacitat de l’ésser humà per a comprendre'l.

Documents relacionats: 

Veure pdf
Veure galeria 360