1a Jornada Transformem els patis. Repensem l’educació

Dissabte, 29 de març de 2025

14/03/2025


De 09.45 a 14.00 h

Aula Magna de l’IEI + Canal Streaming ieicultura.cat  www.iei.cat

Entrada lliure

La Secció de Sociologia i Educació de l’IEI organitza la primera jornada Transformem els patis. Repensem l’Educació, un projecte en què diversos centres educatius del nostre territori inicien un procés d’anàlisi i de reflexió pedagògica al voltant del paper que juguen els patis escolars a l’hora de definir l’escola que volem.

I això és perquè els espais no són neutres, ja que són una representació física dels valors d’una societat. Per aquest motiu posarem el focus en generar un espai de coneixement compartit que permeti establir les bases perquè qualsevol centre educatiu pugui definir el seu propi mapa d’accions educatives per poder crear uns àmbits que ens ajudin a esdevenir la societat que volem.

 

Programa

 

09:45 a 10:00 h - Arribada i benvinguda a l'acte

10:00 a 10:15 h - Presentació del Projecte

 

10:15 a 11:30 h - Taula de centres:

 

  • ESC Àlber, d'Albesa
  • LLAR Palauet -ESC Arnau Berenguer, del Palau d'Anglesola
  • ESC Mare de Déu de l’Horta, d’Ivars d’Urgell
  • ESC Estel, de Balaguer
  • LLA Vensi, d’Almacelles
  • ESC Vilanova de Segrià

 

11.30 a 11:50 h - Descans

 

11:50 a 12:30 h - Taula de llavors:

 

  • La renaturalització del pati, amb Esther Fanlo Grasa (cap d’Ecologia i Sostenibilitat a l’Ajuntament de Lleida).
  • Una mirada artística al pati, amb Helena Ayuso Moli (Servei Educatiu de la Panera i professora del Departament de Didàctiques Específiques de la Universitat de Lleida).
  • El pati, un espai per a la convivència intergeneracional i comunitària d’Educació prefigurativa, amb Fidel Molina Luque (catedràtic de Sociologia de la Universitat de Lleida).
  • El pati com a espai d'aprenentatge, amb Mariona Genís Vinyals (doctora en Arquitectura, especialitzada en espais educatius i investigadora a la Universitat Rovira i Virgili).

12:45 a 13.45 h - Transformació de Patis, a càrrec de Mamen Artero (arquitecta especialitzada en bioconstrucció i permacultura; cofundadora d’El Globus Vermell, col·lectiu d’arquitectes fundat el 2009 amb l’objectiu de formar una ciutadania crítica i exigent envers l’entorn urbà, i per apoderar-la perquè pugui esdevenir clau en la transformació de les ciutats cap a entorns urbans més sans i sostenibles).

 

13:45 a 14:00 h - Cloenda

 

Inscripció: https://forms.gle/NzXHE7qyRpfysnQY6

Organitza: Secció de Sociologia i Educació de l’IEI